Tilanne olis semmonen, että autossa on alustasarja joka on merkattu rekisteriotteesee. käytin katsastuksessa ja takaa yksi iskari oli ihan loppu. Eli kysymys kuuluu voiko tuon yhen iskarin tilalle laittaa iha normaali iskarin ja käykö se etes sinne vai pitääkö olla alusta sarjan oma ja saako niitä edes erikseen yleensä ostettua? Alusta taisi olla MAD merkkinen jos en väärin muista. Ja kyseinen auto on siis Audi A4 B5 96vm. HELP!
Katsastuksessa mittaavat iskareiden eroja ja alustasarjassa voi olla jäykempi iskari kuin alkuperäinen. Taitaa olla vielä jouset iskareissa kiinni, jolloin todella suurella todennäköisyydellä eivät jouset sovi alkuperäisiin iskareihin. Elikkä alustan omia iskareita tilaamaan ja jos niitä ei löydy mistään niin uusia koko alustasarja.
Joo elikkä kyllä iskaritkin on alustasarjan omat ja luki siis MAD kyljessä. Yrittänyt etsiä jonkun verran siihen kyseisen merkin omia iskareita mutta tuntuu olevan aika kivenalla..? Epäilys olikin että ei sinne varmaankaan vakio iskari käy kun tulee jäykkys ja pituus ym vastaan.. Täytyy yrittää etsiä jostain maahantuoja tai olla itse tehtaaseen yhteydessä jos vielä valmistavat edes kysesistä alustaa, kun ei tietoa kuinka vanha on.
Toki sen alustan ei tarvi edes olla juuri vastaava jossei sinne osia löydä. Jonku toisen saman verran madaltavan alustasarjan perä vain kiinni ja päästelee menemään.
Juu mietin tässä aivan samaa jos tilaisi uuden alustan kokonaan. Meneeköhän läpi jos tilaan säädettävän alustan ja säädän sen rekisteriotteessa olevien mittauksien mukaan mitkä ovat tuolle alustalle muutoskatsastaneet joskus? Eli otteessa lukee siis "etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 335mm takana 335mm". Vai täytyykö käydä eka muutos katsastaa uus alusta ja sit leimalle..
Otteeseen merkitään yleensä aika viitteellisesti alustasarjan muutokset. Juurikin napamitta ja joskus osanumerot, eli pääsääntöisesti kyllä menee läpi ihan heittämällä eri alustakin kun on mitat kohdillaan kaaresta.