Sivu 40, 41:sta

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 25.4.2018, 13:58
Kirjoittaja jonik1
Etuoville päivitystä muutaman vuoden jälkeen, GZ 8" koksut vaihtui toiseen pariin GZ 10" keskiääniä. samalla jouduin vaihtamaan diskantit, kun ei nykyiset kuuluneet tarpeeks peilikolmioista ovet auki.
https://youtu.be/RH6VTzUPxEc
https://youtu.be/qBC-7J_IQ2o

Kuva

Kotelon valmistelua:
https://youtu.be/3FzZ0P1HgeM
https://youtu.be/xw-yht6fB28

Vihdoin ja viimein oli aikaa testata ero 866 (punto 75 mk1) ja Colombo & Bariani fast road max nokan välillä, tässä video:
https://youtu.be/nIX8vYq-TqM

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 14.6.2018, 15:00
Kirjoittaja jonik1
Kuva

Ekat testit :D
https://youtu.be/3ITnufAzakg

Taitaa soida ;D
Kuva

Vuoden ensimmäinen tapahtuma:
https://youtu.be/XQ8i3Ap0Vs8

https://youtu.be/A0wSSzlWMlA

Oli vähän ongelmia :D
Kuva

But show must go on :D
https://youtu.be/jNIvdb-yK2o

Kuvia:
Kuva
Soitin lopetti yhteistyön :D
Kuva
Kuva

Kavereiden autot:
https://youtu.be/uDVL_G27HX0

https://youtu.be/90kCcI95jFY

Vähän flexiä :D
https://youtu.be/x8dz2jzJzZ8

Yö soittelut:
https://youtu.be/5dmouWvZUKc

GoPro 6 120fps testi:
https://youtu.be/wEacbmgrjkY

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 14.8.2018, 14:56
Kirjoittaja jonik1
Päivitystä pitkästä aikaa, on ollut hieman kiirettä :D

https://youtu.be/sQdY5uSu0dc

Tosiaan oli hieman epäonnea eli päätteitä hajosi syystä x (vieläkin tutkittavana). Noh sain halvalla uusia tilalle niin pääsi taas tapahtumiin.
https://youtu.be/K3XttYc-9TM

Seinäjoella:
https://youtu.be/vNbSlxP-DAo

Laukaassa soiteltiin Satama Cruisingin jälkeen :D
https://youtu.be/RdiRPDhO7Bk

Sievi Cruisingissa ja Ylivieskassa tuli käytyä samana päivänä, molemmista tapahtumista lähdin pokaalin kanssa :)
https://youtu.be/VlNRNC-q1qw
https://youtu.be/lBhZH_GoYkM

Kuva

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 15.8.2018, 13:38
Kirjoittaja sel
onneksi olkoon palkinnosta :D

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 20.8.2018, 13:05
Kirjoittaja jonik1
Kiitos :D

Lisää bassoa challenge Seinäjoella:
https://youtu.be/TqjautSNlSY

Hifi Store demopäivät Porissa:
https://youtu.be/9n-7L_NdYTw

Demot:
https://youtu.be/1Ch9r3mMJAE

Tuolla oli myös piikkikisa missä olin toinen, hyvin pärjäsin seinällisten kanssa samassa luokassa. Tulos oli 161,36dB :)

Monkey Bass Drop Day Seinäjoen Rytmikorjaamolla samana päivänä:
https://youtu.be/yR8-Y9ea04Y

Voitin seinättömien sarjan, 160,2dB suljettuna. Sain lähteä älyttömän kokoisen pokaalin kanssa :lol:
Kuva
Kuva

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 20.8.2018, 13:46
Kirjoittaja sel
ei muuta kun lisää onnee kuulon menetykseen :)

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 23.10.2018, 13:10
Kirjoittaja jonik1
Tässä on taas tapahtunut vaikka ja mitä parin kuukauden aikana mutta aloitetaanpa vaikka tästä kikkareesta:

Aisin AMR500 remmiahdin
https://youtu.be/msCVjdemnAk

https://youtu.be/oC2P-IrE8nA

https://youtu.be/qgKL3aDClJg

#boostedpunto

Osalista:
Aisin AMR500 Supercharger 500cc per revolution (From Nissan)
2" Boost pipe & hose kit
Greddy RS type dump (blow off valve)
Intercooler (Biltema)
Injectors IWP049 184cc/min (too small, testing IWP127 231cc/min next)
Ecumaster DET3 piggyback
PLX DM-6 Gen 4 wideband lambda gauge

On jo ajossa mutta 30% isommat suuttimet on auttamatta liian pienet, nyt tilasin 50% alkuperäisiä isommat niin pitäis olla jo sinnepäin.


Sitten hifihommaa, laitan tähän vaan pari :D

HTS Hötsi 2018
https://youtu.be/bexYr0u1THI

Uusi soitin Alpine Halo9
https://youtu.be/dRDxTZFQCwE


Sitten muuta eli pari vuotta rakenteilla ollut museointiprojekti Opel Rekord -67
Lähtötilanne:
https://youtu.be/0sMg3NoILZI
Valmiina:
https://youtu.be/ht5n3CT8zJs

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 24.10.2018, 10:21
Kirjoittaja sel
onneksi olkoon taas uusista palkinnoista :D

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 5.12.2018, 17:45
Kirjoittaja jonik1
Viitasaaren tapahtuma:
https://youtu.be/YlkHJ0JNhU0

https://youtu.be/CgobmI2mnDY

Pohjalaanen BASSOpäivä:
https://youtu.be/TAFhD5s9hpI

Tölkkitemppua vaihteeksi :D
https://youtu.be/3Unnzz5h5b8

Kaveri osti Volvoonsa mun vanhan laitteiston, kuulemma tulossa jotain järjetöntä ennen kesää :lol:
https://youtu.be/q2f54ozOL_Y

Viimeiset soittelut ennen purkua:
https://youtu.be/ndnbOlSMa8M

https://youtu.be/1mJzPr1R2ZI

Purku:
https://youtu.be/XrTq1xUMXHw


Sitten jatkoa remmiahdin-projektille :P

Kuva
Kuva

Äänet:
https://youtu.be/2m7CBmdhQ24

Ongelmaa dumpin kanssa ja ekat testiajot, samalla tuli 50% isommat suuttimet Ford KA:sta
https://youtu.be/sAul0_6Y8Ww

Ahtoputkien "lopullinen" asennus ja bensapuolen testailua:
https://youtu.be/vn2mgGSmuvc

Dumppiongelma jatkuu mutta muuten tuli edistystä:
https://youtu.be/amhv_EPyGY4

Eli siis paluulinja tuli tehtyä osittain evap järjestelmää hyväksi käyttäen. Samalla tuli tietenkin säädettävä bensanpaineensäädin ja "walbron" bensapumppu. En huomannut tilausvaiheessa pientä pränttiä "replace" joten kopiohan sieltä tuli. No nyt on alkuperäinen Walbro GSS342 jo odottamassa asennusta vaikka ihan hyvin on toiminut kopiokin. Parhaimmillaan tuli yhteen päivään lähes 1000km, joten uskaltaa jo sanoa että viritys on onnistunut :lol:

Re: Fiat Punto

ViestiLähetetty: 10.2.2019, 23:35
Kirjoittaja jonik1
Jatketaas tuosta ahtamisesta :D

Nyt kun bensapaine oli kunnossa, seoksien kanssa oli yhä ongelmaa. Nimittäin ecu tahtoi pysyä closed loopissa käytännössä aina eli haki ahdoilla seokseksi 14.7. No tähän on yksinkertainen ratkaisu, irroittaa ensimmäisen lambdan. Tällä tavalla sain auton pelittämään suht hyvin mutta meno tuntui hieman tahmealta. Tähän löytyi ratkaisu jonkin aikaa asiaa tutkittuani eli nitrokytkin, säädettävä sellainen. Eli käytännössä ahtojen mukaan toimiva on/off kytkin. Kytkin tämän lambdan signaalijohtoon niin, että signaali katkesi heti ahdon puolella = pakotettu open loop. Näin sain tahmaisuuden pois normaalista ajosta ja seokset säädettyä ahdoilla. Erittäin kannattava ostos, videossa toiminta selitettynä testien muodossa:
https://youtu.be/jWJK4orwEFs


Nyt on luvassa ajopätkää GoProolla kuvattuna. Tässä vaiheessa oli jo yllättävänkin ärhäkkä Puntoksi, kiihdytyksessä jäi jopa 200hp Volvo V70.
https://youtu.be/dMzWo8UXY3E

Sitten taas ääninäytettä:
https://youtu.be/P4CNl_LZdmk

Sitten olikin taas pienen päivittelyn aika eli siirsin laajakaistalambdan parempaan paikkaan ja samalla asensin huohotinsäiliön. Jouduin poistamaan alkuperäisen huohotinjärjestelmän asennusten tieltä ja valiaikaisena asennuksena oli vaan letkunpätkä. Tarkoitus laittaa huohotinsäiliö hengittämään evap-venttiilin tilalle imusarjaan, "laillinen" ratkaisu siis.
https://youtu.be/PLp7BEkxp2o

Tuossa lambdaa asennellessa tuli mieleen, että mahtaakohan tuo Supersprintin putkisto (osittainen) enää riittää. Vakio 42mm, Supersprint 45mm. Asiaa tutkittuani mulle varmasti riittävä 2,5" eli 63mm.. No eipä siinä muuta kuin ostoksille Biltemaan ja Motonettiin, 160€ sain kaiken tarvittavan. Ja ei muuta kuin värkkäämään:
https://youtu.be/-l-pozxVDlo

Kuva

Ero oli älytön isommilla kierroksilla. Jostain syystä jouduin laihentamaan seosta huomattavasti, noin 20%. Kai hyötysuhde parani niin paljon uuden pakoputken myötä. Testiajolla ajoin puolivahingossa mittariin 180km/h, tehoa tuntuis olevan. Piikkiahdot nousi samassa rytäkässä 0,7 -> 0,8bar. Joudun varmaan vaihtamaan pienemmät suuttimet, ecumasterilla järkevä säätövara menee 30% paikkeilla. Kesällä tarkoitus laittaa toimimaan E85 ja ehkä nostaa hieman ahtoja mikäli uskallus riittää.

Kovien pakkasten aikaan remmiahdin alkoi tiputtamaan öljyä, pitää tarkistaa mistä johtuu. Muuten viritys on toiminut moitteetta. Ainut isompi muutos oli lämpötilasensorin huijaus, sen toteutin 6K8 vastuksella rinnan sensorin kanssa. Muuten kylmäkäynnistyksessä isommilla suuttimilla kävi aivan liian rikkaalla ja auto meinasi sammua.

Tässä vielä lista osista mitä autoon on laitettu (tähän mennessä):
Aisin AMR500 Supercharger 500cc per revolution (From Nissan)
2" Boost pipe & hose kit
Greddy type RS dump (blow off valve)
Intercooler (Biltema)
Walbro 255lph fuel pump
AN6 adjustable fuel pressure regulator & fuel return line
Injectors IWP127 231cc/min (Ford KA turbo)
COOLINGMIST WATER METHANOL ADJUSTABLE BOOST PRESSURE SWITCH DEVILSOWN NOS
Ecumaster DET3 piggyback
PLX DM-6 Gen 4 wideband lambda gauge
Dragon Gauge analog boost meter
Colombo & Bariani Fast Road Max camshaft
40mm bored throttle body
Ashley exhaust manifold
2,5" cat back exhaust