Sivu 16, 16:sta

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 13.9.2016, 20:15
Kirjoittaja njietro
Alkaaha tää nyt jo oikeesti vetään aika rajusti ku vertaa lähtökohtaan. Yllättävää on että 1,8 105hp zetecin vakiokellari on pysyny 10000 ahdettua kilometriä reilusti yli tuplatehoilla läjässä.

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 14.9.2016, 08:46
Kirjoittaja njietro
Tarina kesältä:

Ajelin kaverin kans ehtoolla Escortilla kun joku valkonen evo7 tuli aivan liimaantuneena kiinni takapuskuriin. No, otettiin siinä pieni rento veto vaihteet 2-4 ja kohtuu pitkälle vitosta, eikä evo ollutkaan enää yhtään niin lähellä takana. Tän jälkeen evomies tuli parkkiin kysyyn että öö mitä tossa Escortissa on oikein tehoo ja että hänellä on 350hp penkitetty ja ei ollu kuulemma mitään mahdollisuuksia pärjätä vaikka kaikkensa koitti :lol: Mun mielestä 350hp evomitsu on jo aika suorituskykynen auto. Jokoha 1,8 zetecin vakiomännät alkaa oleen vähä limitillä :lol:

Escort 1 - Evomitsu 0

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 21.3.2018, 13:40
Kirjoittaja njietro
On tää saakeli taas aika työmaa mutta toisaalta kymmenvuotisen omistuksen aikana luonnollinen jatkumo matkalla kohti suomen kovinta neloskoria. Luuppalasta hain tänään putket:
Kuva

Alkaa melkein vituttaan nää omat sähköviritykset viiden vuoden takaa. Pakko vähä koittaa siistiä. 5v silti menty ilman yhtäkä sähkövikaa :lol:
Kuva

Auto näyttää nyt tältä:
Kuva

2018 Ford Escort Zetec Turbo:

- torsen laatikkoon
- täys turvahäkki koppiin etuiskareista takaiskareihin
- kuppipenkit + kuuspistevyöt
- uudet renkaat ja varmaa jarrutki
- ajoooooooooooooooo

aikataulu: ennen lumia ajoon

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 29.3.2018, 09:46
Kirjoittaja Kääntä
Kuvat ei toimi foorumilla kun joutuu kirjautumaan linkin perästä. Korjailes kun kerkeät

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 29.3.2018, 11:59
Kirjoittaja njietro

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 29.8.2019, 11:14
Kirjoittaja njietro
1.8 kone hajos 2018 kesällä (2 mäntää halki) ja tein 2.0 koneen tilalle. Vakiomännät ja veivit yms. perus setti.

Syksyllä 2018 kävin dynossa ja n. 0,9bar paineella tuli 278whp ja 398wnm. Paineet tiputettiin nollakasiin dynon jälkeen ku voimansiirron osalta on vähän epävarmuutta.

Puntarissa kävin kans jossain välissä ja turvakaarien sekä täyden bensatankin kans vaaka näytti 940kg. Eli tehopainosuhde on nyt iha hyvä.

2019 kesällä oon ajanu kesäkuun alusta lähtien useita tuhansia kilometrejä. Kulutus ollu nyt vähä reilu kymppiä sadalle RE85, joka on mielestäni melko kohtuullinen kulkupuoleen nähden. Auto menee nyt aika hyvin.

Instagramissa on kuvia:
http://www.instagram.com/turboeero

Re: Escort Zetec Turbo: Kuningas Zetec penkitetty!

ViestiLähetetty: 30.9.2019, 13:53
Kirjoittaja njietro
Nostin autoo ylöspäin 20mm edestä ja takaa (nyt 320mm navasta kaareen), käänsin keulaa auraukselle, laitoin uudet renkaat taakse ja lähdin AJAAN!

Eilen olis ollu mustangistien ratapäivä pesämäellä, mutta ajoin eilisen prätkällä ja menin pesämäelle vasta tänään sunnuntaina, kun vuorossa oli Tampereen teekkarien moottorikerhon ratapäivä!

Kuva

Kuva

Valitettavasti tänpäivänen keli oli sadetta, mutta ei haittaa, koska tehdyillä päivityksillä Escortin ajettavuus on parantunut uudelle tasolle ja Escort pärjäsi koko päivän loistavasti!!! Paras aika 1:15,0 (märkä rata), huippunopeus suoralla 167km/h ja vain yksi ulosajo. Koko ajopäivän kaikista autoista ja kuskeista olin Escortilla toisiksi nopein! Joku +300hp leon voitti esp päällä mut melkein sekunnilla, mutta sprintti-golffi ja 330i bemari ja kaikki muut jäi! Eka kerta kun mun ei tarvinnu hävetä radalla :D