Sivu 1, 1:sta

Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 24.7.2015, 20:15
Kirjoittaja Jolie
Suositelkaas autoa, jolla voi vetää 1500 kg, mutta joka kuluttaa kaupunkiajossa vielä kohtuullisesti. Auton pääasiallinen käyttö tavallista kaupunkiajoa, mutta silloin tällöin pitää vedellä myös traileria.

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 24.7.2015, 21:32
Kirjoittaja i.z
Diesel mondeo. Saa vetää 1800kg

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 24.7.2015, 22:17
Kirjoittaja Jolie
Olen katsellut seuraavia: peugeot 307, 407, nissan primera, citroen C4. Onko näistä mielipiteitä? Kaikki vetävät 2 litran koneella 1500 ja kulutus kaupunkiajossa kuitenkin maltillinen. Kuinka paljon km kestävät ennen kuin hajoavat käsiin? Tarvitsen käyttöauton, mutta en hienouksia.

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 25.7.2015, 02:55
Kirjoittaja Murikka
Osta vani. Ketään ei oikeesti kiinnosta kulutus. Eihän? :lol:

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 25.7.2015, 10:01
Kirjoittaja i.z
Tuo 1500kg vaan ylittyy aika helposti. Mutta jos tiedossa että vetää vaan tiettyä autoa/venettä joka ei ylitä tuota 1500 trailerin kans ni mikäs siinä. Autoja kuskatessa ainakin tahtoo ylittyä aina toi 1500..

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 25.7.2015, 11:28
Kirjoittaja Jolie
Minä vedän hevosta, jonka paino on tiedossa, samoin trailerin. :D 1500 kg riittää kyllä. Ja mua myös kiinnostaa kulutus normiajossa, sillä kilometrejä tulee muuten ja olen köyhä hevosnainen. :lol:

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 25.7.2015, 12:53
Kirjoittaja ÄmBee
Oletan että Primerasta puhuttaessa on kyse P12-mallista, kakslitrainen bensamalli on Nissanin omalla QR20DE-koneella joten sanoisin että kestävyys on ainakin kohdillaan moottorin puolella. 2,5l koneissa ollu ongelmia öljynkulutuksen kanssa mutta kyseistä konetta on saanut vain Japanin markkinoilla.

Omalta kohdalta voin tarjota kokemuksia 307:sta ja Primerasta, 307:ssa hieman "isommat" sisätilat, insinöörityö on sitä kuuluisaa ranskalaista eli jos vaatii korjaamolle viemistä niin saattaa olla kalliimpi korjauttaa. Omassani piti vaihtaa koko takanapa viallisen ABS-anturin takia. Tuonikäiset Pököt ja Sitikathan tulevat samasta talosta, joten niiden välillä ei uskoisi olevan suuria eroja.

Primera sitten taas on pelkästään nimensä ja moottorinsa puolesta japsiauto, Renaultin omistama ja rakennettu Briteissä. Jälleenmyyntiarvo on parempi kuin ranskiksissa.

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 25.7.2015, 14:32
Kirjoittaja Murikka
Mä suosittelen silti vaneja, ne on hyviä vetoautoja. Diiselit vähä rauhallisempia liikkeissää ku bensakoneiset, mut ne daisulit menee vähä pienemmällä aineella site. Itellä ollu bensavani ja täl hetkel diisselivani, eikä ole ikinä vielä niin painavaa kuormaa saanu kärrillä vedettyä ettei jaksais mennä. Pääasias toisia jenkkiautoja vedetty kärrillä perässä. Kulutus ilman kärriä on matka-ajossa n. 10-12L/100km, kaupungissa 15-20L/100km. Kärri peräs ei o ikinä tullu mietittyä kulutusta. Eikä sitä itelläkää sitä rahaa ole koskaan liikaa ollu, mut silti käyttiksenä iso veekasipaku. :lol: ChevelleStockeri osais varmaan kertoa minkälainen kulutus tommoses daisulivanis on kärri perässä? Ja se on hieno puoli vielä tommosessa vanissa, että niissä on usein takapenkit ja silti vielä törkeesti tilaa paksissa.

Re: Suositelkaa vetoautoa

ViestiLähetetty: 9.12.2015, 00:52
Kirjoittaja ChevelleStocker
Murikka kirjoitti: ChevelleStockeri osais varmaan kertoa minkälainen kulutus tommoses daisulivanis on kärri perässä? Ja se on hieno puoli vielä tommosessa vanissa, että niissä on usein takapenkit ja silti vielä törkeesti tilaa paksissa.


Hetki on näköjään vierähtäny edellisestä kerrasta kun olen täällä käynyt, mutta vastataan nyt kumminkin vaikka aihe tuskin on enää kovin ajankohtainen... :oops:

Mutta ei ole oikeastaan tullut mittailtua tuota kulutusta kärryn kanssa, mutta iso traileri ja 1800kg auto + takaluukku täynnä työkaluja sun muuta tarpeellista tekee sen että kyllä siellä tankissa käy kierre aika voimakkaana eli ei sillä kovin alhaisiin kulutuslukemiin pääse tuolla kuormalla. :mrgreen: Toi kuitenkin jaksaa kiskoa kiitettävästi tuollaistakin kuormaa ja tuollainen Vani on muutenkin ihan mukava peli ajella eli ei voi muutakuin suositella tuollaista vetohommiin ja miksei käyttikseksikin.

Tuollainen kuorma on siis meillä ollut pakun perässä:
Kuva